29 april 2022

Lid in de Orde van Oranje-Nassau

Peter van Lier

Op 26 april werd hij benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Hij werd onder valse voorwendselen naar de bar van Publieke Werken gelokt en kreeg daar de onderscheiding opgespeld door niemand minder dan Burgemeester Paul Depla. Hij kreeg deze onderscheiding voor al zijn vrijwilligersactiviteiten.

Zo was hij van 2007 tot 2016 vrijwilliger bij het Steunpunt Informele Zorg Breda (Stib). Hij zorgde voor het vervoer van ouderen naar zorgverleners, deed boodschappen met eenzame ouderen en ging op bezoek bij mensen die terminaal ziek waren.
Hij zorgde voor wat lucht bij de mantelzorgers.

Ook was hij meerdere jaren bestuurslid van de afdeling Noord-Brabant van de Bond van Nederlandse Militaire Oorlogs-en Dienstslachtoffers en in 2019 was hij vrijwilliger bij de lnvictus Games.

Al bijna tien jaar zet hij zich vrijwillig in voor de militaire veteranen en is sinds 2013 gecertificeerd vrijwilliger bij net Nuldelijns Ondersteuning Systeem van het Veteranen Platform

Sinds jaar en dag is hij betrokken bij ANBO en KBO en helpt hij ouderen bij het invullen van hun belastingformulieren, ondersteunt hij cliënten van de WMO en is hij vrijwillig ouderenadviseur en sinds een paar jaar is hij ambassadeur voor Brandveilig Leven.

Sinds enkele maanden is hij voorzitter van KBO Kring Breda
Maar vooral is hij voorzitter en penningmeester van KBO Breda Oost.

Meer foto’s zien? klik dan HIER

Jan Willems